Elektronikus ügyintézés

Elektronikus ügyintézés az Önkormányzati Hivatali Portálon

Az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő települések az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül biztosítják ügyfeleik számára az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat. A továbbiakban bemutatjuk a szolgáltatás általános elemeit, igénybevételének feltételeit.

A portál használatához rendelkezni kell ügyfélkapus regisztrációval, tárhellyel, valamint nem lehet az ügyfél tiltott az Internetes ügyintézés a Rendelkezési Nyilvántartásban.

Az Önkormányzati Hivatali Portál az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne, melynek köszönhetően Ön kényelmesen, áttekinthetően, elektronikus úton, akár otthonából is intézheti hivatali ügyeit.

Az Önkormányzati Hivatali Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban bejelentkezéshez kötöttek.

Bejelentkezés nélkül is igénybe vehető funkciók: 

  • Önkormányzat-keresés
  • Beküldés nélküli ügyindítás

Bejelentkezéshez kötött funkciók: 

  • Saját önkormányzatok listája
  • Elektronikus űrlap beküldése
  • Ügykövetés
  • Mentett űrlapok elérése és megnyitása
  • Adóegyenleg-lekérdezés
  • Fizetéstörténet

 Az Önkormányzati Hivatali Portálonkeresztül igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

  • Ügyindítás: Az ügyindítás az elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. Jelenleg az önkormányzat adóügyei támogatottak a rendszeren keresztül, de az ún. e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen ügy indítható elektronikusan
  • Ügykövetés: Az ügyfél az ügykövetés igénybevételével tájékoztatást kaphat a kiválasztott településnél folyamatban levő, a Önkormányzati Hivatali Portálon elektronikusan indított ügyének ügyintézési állapotáról. Háromféle állapot szerinti szűrés érhető el: folyamatban, lezárt vagy minden ügy. Kizárólag a személyes, saját ügyekre vonatkozó információk kérhetők le.
  • Adóegyenleg lekérdezés: Az ügyfél lekérheti helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez meg kell adni az adóazonosító jelet, vagy adószámot is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzati adóhatóságnál jogosult eljárni.
  • Fizetéstörténet: Itt tájékozódhat az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül az adott önkormányzatnál teljesített adó-, illeték-, valamint számlabefizetéseiről, azok eredményességéről.

Az Önkormányzati Hivatali Portálon elérhető a következő linkeken:

https://ohp-20.asp.lgov.hu/

https://eonkormanyzat.gov.hu/

illetve az önkormányzat honlapján található, alábbi bannerre kattintva:

További tájékoztató a portál használatáról:

elektronikus_ugyintezes_az_onkormanyzati_hivatali_portalon_20190524